Het uiterlijk van de pagina-interface voor het verlengen van abonnementen is gewijzigd.
We hebben er alles aan gedaan om het abonnementsverlengingsproces beter beheersbaar en minder gecompliceerd te maken om uw personeel een naadloze gebruikerservaring te bieden.
We hebben ook tools ontwikkeld om dagelijkse processen te automatiseren en uw strategieën slimmer te maken.
Om de volgende tools met succes te gebruiken, moet u ervoor zorgen dat de vervaldata van het abonnement van uw klanten bij elk abonnement in het systeem worden geregistreerd.
E-mailherinneringen voor abonnementsverlenging
U kunt het platform configureren om betalingsherinneringen te starten via e-mail die naar abonnees wordt verzonden dagen voordat de verlenging moet plaatsvinden.
Deze geautomatiseerde berichten zijn een reeks herinneringen die worden verzonden naar klanten die uw voertuig volgen om hen eraan te herinneren dat hun abonnement afloopt en om hen aan te sporen actie te ondernemen.
Het verzendinterval is 1 tot 30 dagen voordat het abonnement afloopt, een e-mail op de vervaldag en een vervolg-e-mail nadat het abonnement afloopt om gebruikers aan te moedigen nog een keer te verlengen.
Bovendien ontvangt uw accountteam een samengevoegde e-mail met de details van de verlopen abonnementen die binnenkort verlopen, zodat u ervoor kunt zorgen dat abonnementen worden verlengd.
Stel uw klant op de hoogte met een verlengingspop-up
Wanneer de verlenging van het abonnement nadert, ziet uw klant de volgende pop-up bij het inloggen op het platform via mobiele of web-app.
Als u abonnementsbetalingen alleen over-the-counter accepteert, is dat misschien handig voor u, maar onhandig voor uw klant, en loopt u al snel terugkerende inkomsten mis.
Het zou helpen als u klanten meerdere manieren zou bieden om online te betalen. Het accepteren van debet- en creditcardbetalingen is de meest gebruikelijke manier om abonnementsbetalingen online te krijgen, ongeacht de locatie van uw klanten.
Zo’n keuze is voor hen handiger en geeft hen meer reden om abonnementen dagen voor de vervaldatum te verlengen. En tegelijkertijd kunt u ervoor zorgen dat uw abonnementen op tijd worden verlengd.
Integreer uw partneraccount met een betalingsgateway
Om online betalingen te accepteren, moet u een handelaarsaccount aanmaken met een betalingsgateway. Een betalingsgateway is een soort netwerk waarmee uw klanten geld naar u overmaken. Het maakt creditcardverwerking mogelijk, zodat u online betalingen kunt accepteren.
Stripe is snel en eenvoudig te implementeren en wordt geleverd met redelijke prijzen – en met zijn API kunt u de verlenging van klantabonnementen op grote schaal automatiseren. Stripe wordt in veel landen ondersteund (https://stripe.com/global). Laat het ons weten als uw land nog niet wordt ondersteund en u een andere betalingsgateway wilt gebruiken.
Eenmaal geïntegreerd met een betalingsgateway, kunt u de terugkerende betalingen en abonnementen van uw klanten beheren via het partnerportaal.
Snooze een verlengingsherinnering tot later
Uw personeel heeft mogelijk meer werk om ervoor te zorgen dat uw klanten betalen vóór de vervaldatum van het abonnement en om te voorkomen dat het abonnement verloopt. Het kan er vaak toe leiden dat u zich moeilijk kunt concentreren op wat u wanneer moet doen en door wie het moet worden gedaan.
Als dit probleem klinkt alsof uw personeel er dagelijks mee te maken heeft, wordt de sluimerfunctie uw nieuwe favoriete hulpmiddel om de controle te krijgen; snooze vernieuwingen om op te volgen op een vaste datum en tijd.
Soms, na het snoozen van een abonnementsverlenging, wilt u misschien de snooze annuleren. U kunt dit doen door ervoor te kiezen om een melding op elk gewenst moment uit de sluimerstand te halen.
Verlengingstags beheren
Met tags kunnen verlengingsrecords worden gegroepeerd en georganiseerd. U kunt een tag kiezen of toevoegen op basis van het scenario met betrekking tot een abonnement en uw getagde items bekijken waarvan we hopen dat het gemakkelijker wordt om uw bestaande abonnementen bij te houden.
U kunt de toegevoegde tags ook ‘beheren’. U kunt vervolgens de naam van de tag bewerken, zodat deze overal wordt weergegeven waar de tag is opgegeven.
U kunt er ook voor kiezen om abonnementen te filteren op basis van toegevoegde tags, wat uw werk veel gemakkelijker zal maken. Het bekijken van abonnementsdetails met toegevoegde tags geeft een duidelijk beeld van de activiteiten in verband met abonnementsverlenging.
Het beheren van een wagenpark is als het hoeden van katten. Veel platformen voor het volgen van voertuigen die op de markt verkrijgbaar zijn, zijn vrij eenvoudig en richten zich bijna allemaal op slechts één uitdaging, namelijk het lokaliseren van voertuigen op de kaart.
We blijven updates uitbrengen om ervoor te zorgen dat wagenparkeigenaren de operationele uitdagingen van hun wagenpark oplossen. Neem contact op met ons ondersteuningsteam als u vragen heeft over de nieuwe functies.